onsdag 8 januari 2014

En dröm i drömmen

Som alla vet vid det här laget var det min dröm att få ett jobb och kunna bo och leva i Japan. Jag vet att det finns de som anser att jag har haft tur och avundas mig. Kring det finns det några saker jag skulle vilja poängtera.
  1. Att jag bor i Japan och har ett jobb har ingenting med tur att göra. Jag har under flera års tid arbetat hårt för det skulle bli möjligt. 
  2. Att leva sin dröm är härligt, men precis som vilket liv som helst är det inte en dans på rosor bara för att det är vad man har drömt om, utan precis som vilken normal vardag som helst händer det både bra och dåliga saker. 
  3. Ni som har något ni verkligen drömmer om, Go for it!
 Förutom min dröm om att bo och arbeta här i Japan så håller en lite mindre dröm på att besannas, för imorgon är det dags! Imorgon smäller det och jag ska äntligen börja träna kendo! Som jag tidigare nämde är det något jag har velat i flera år men av pga olika omständigheter har det inte enkelt inte varit möjligt förrän nu.

Min Keikogi och Hakama med mitt efternamn inbroderat

De färgar av sig!

Ett helt sidospår är att jag igår äntligen var till en läkare med mina lilltår. Jag har i flera år fått ont oavsett vilken typ av skor jag har haft, detta beror på att mina nagel växer uppåt och innåt i nagelbandet istället för framåt, sen vad det beror på verkar ingen riktigt kunna veta. Men i två veckor ska jag smörja med kräm och packa in tårna i gasbinda, bomull och tejp. Wuhuu!




2 kommentarer:

  1. Blir det du och en flock 8-åringar i gruppen?
    Stackers dig och dina små tår. Har man ont i fötterna så påverkar det hela kroppen. Hoppas att du fått något som hjälper dig.
    Och som du säger......du har inte fått något gratis. Jag vet ingen som kämpat så hårt och så målmedvetet för att uppfylla mål. Du är en kämpe av Guds nåde. /B

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha typ! 6-13 åringar och jag! En salig å skön liten blandning...typ...
      Stackarna! De flesta är små blyga pojkar som säkert är nervösa nog över att jag är utlänning och dessutom sen är ganska mycket äldre!

      Verkar som att nageln växer uppåt och bakåt in i nagelbandet istället för framåt så om jag filar borde jag klara mig hyfsat bra iaf!

      Jo, så kanske det är. Tänker inte så om mig själv bara :p

      Radera