torsdag 27 mars 2014

Dunigt värre!

2014-03-27

Idag kommer min feta dunboll på besök och ska stanna i nästan två månader. Det ska bli otroligt skoj!

Eftersom vi har kontakt dagligen på LINE så känns det inte som att vi är på varsin sida av jorden och inte har setts på 6 månader. Värre är det med de som jag inte har lika mycket kontakt med, ni är saknade och inte bortglömda!

Efter en kall vinter med värsta snöfallet på 30 år blommar, doftar det och jag svettas. Äntligen har våren kommit och de klara dagarna har vi uppåt 25 grader. Lite som svensk sommar!




Första natten utan strumpor och att åter igen känna täcket med fötterna! Bara det är lycka!
Ni som bott i Japan på vintern vet vad jag pratar om...

Något som jag saknar i och med att det blir varmare är att krypa in helt under täcket som i en liten grotta. Har vant mig och börja finna det ganska mysigt! Dock inget för dem som inte gillar att vakna  med tuppkam!

Nyvaken! Lite Hokus pokus...
 
...filijokus! Så var man redo!
Jag har nu tränat kendo sen i början av Januari och utvecklingen går sakta i brist på ordentlig träning. Läraren har ofta bara tid att träna mig ca 40min 2ggr i veckan, så får väl ärligt säga att jag haft en motivations dipp de senaste veckorna. Inte för att jag inte älskar kendo utan för att jag vill träna seriöst, bli duktigt och börja tävla, inte som en söndags hobby.

I lördags förra veckan hade jag lovat min lärare att hjälpa till lite grann vid de lokala tävlingarna som hålls årligen i Ageo för barn 6-18 år. Förutom att hjälpa till var detta en chans för mig att titta på de som tränat i flera år och försöka ta med mig lite, och om detta var en matnyttig dag! Att se alla, oavsett kön och ålder, kämpa för allt de var värda gav mig massor av inspiration och motivation! Så har bestämt att jag ska försöka hitta en till Dojo att träna på helgen! Ska även ta ett samtal med min lärare och säga att jag vill att han tränar mig seriöst.

Tjejer på högstadiet som kämpar på!

Två killar på gymnasiet, otroligt duktiga!

Eftersom jag hjälpte till var min lärare snäll nog att räkna
att ordna en lunch-låda åt mig!

Grymt gott men så mycket mat!
Fick förresten min deklaration idag, och ave IT! 
Trots att jag bor på andra sidan jorden gick det helt smärtfritt, snabbt och enkelt att deklarera! 
Hoppas poströstningen till valet går lika lätt!



1 kommentar:

  1. Fet? Du är galen!
    Visst ja deklarationen. Den hade jag glömt. Måste se till att hitta den och få in den på stört. /B

    SvaraRadera