lördag 15 mars 2014

White Day

Så fredagen kom och med den kom också den tidigare nämnda White Day!

Godmorgon du härliga fredag!
Och jisses så mycket choklad och kakor jag fick! Tror jag har ett förråd som räcker 1½ år med den takten som jag stoppar i mig! Eller åtminstone den takten jag försöker hålla mig till...

Snask i massor!
Den bästa, hemmagjorda kakor!


Mumsa lite kakor!

Fick en sakura kaka med sötbönpasta av min Kendo-senpai


Det kändes udda att ta emot "presenter" från så många och inte ha födelsedag, kändes lite skämmigt nästan, mest för att jag inte är van. Jag är en sådan person som föredrar att ge och har svårt att känna mig bekväm med att bli bortskämd, inte för att jag inte uppskattar eller tycker om det, utan snarare för att jag är så van vid att ta hand om mig själv.
Mindre bra, jag vet..

I vilket fall som helst var det en bra dag och jag var väldigt glad för allt jag fick!

Idag gav jag mig i vanlig ordning av till Ikebukuro för att hänga med folk. Väl framme och med kurrande mage besökte jag en japansk curry restaurang som jag inte sett tidigare. Deras tema var grönsaker och campingliv vilket också genomsyrade hela stället!

Skyffla i sig maten har fått en ny innebörd!

Efter en sådan rejäl lunch promenerade jag runt i massor av affärer för att försöka hitta ett par skor som passar att ha till kostym, som är utan klack och klarar av en lite regnig dag. Kammade hem noll kan jag säga!

Blev lite kvällsmat innan jag vandrade iväg till mina små kompisar på Urue. ville dock ha nåt lätt eftersom lunchen var ganska mäktig så blev Soba. Soba är, som jag tror jag nämnt tidigare, en sorts nudlar. Att äta Soba här kan i princip jämföras med att gå och ta en hamburgare eller varmkorv, om än dock mycket hälsosammare!

 Soba med spenat, wakame-alger, kyckling, purjolök och citron


2 kommentarer:

  1. Grattis till det hemgjorda. Och jisses så mycket godis. Hur ska du någonsin lyckas få i dig allt det där? Du har ju väldigt dålig träning i att glufsa onyttigheter.
    Jag har ätit rättikan och jag tyckte det var ganska gott faktiskt. Och choklad och chips och .......
    Gott!
    Bra att du har hamnat på ett ställe där du blir tvungen att ta emot gåvor bara för att folk tycker om dig. Glöm inte bort att du är värdefull. /B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Däremot undrar även jag hur jag ska lyckas stoppa i mig allt! Framförallt med tanke på att det finns massa gottis runtomkring också som jag vill testa så förrådet ökar i bra mycket snabbare takt än min förbrukning! haha!

      Där ser man! Själv tyckte jag inte om den och fann det intressant att den låg på godishyllan för barn! Tänk om våra svenska barn kunde äta mer godis i den stilen! Här är i princip alla små kex och snacks för barn fyllda med extra kalcium och vitaminer, tror det beror mycket på att man inte dricker mjölk och äter mejerivaror som vi i norden gör....

      Haha, dock var de flesta gåvor mer eller mindre obligatoriska eftersom jag gav till dem på alla hjärtans dag, men nu råkar jag ha hamnat i ett bra team så jag har uppfattningen av att de ändå gjorde det av glädje och inte av börda :)
      Ska försöka att inte glömma! Har ju dig som påminner mig!

      Radera