lördag 30 november 2013

Flytt!

Yes, lördag! och dags för flytt!
Vaknade kl 5 och detta är vad jag säger hejdå till, lite vackert ändå!


Flytten skedde inte förrän på eftermiddagen så hade en lugn och skön förmiddagen där jag kunde plocka och städa i lugn och ro. lämnade dock två av mina väskor i ett skåp på stationen i förväg, då de inte skulle få plats i Mr. Funabashis lilla bil!

Leveransen av alla vitvaror och min säng gick smärtfritt så nu har jag åtminstone det absolut nödvändigaste för att kunna starta upp ett liv. Måste nog skaffa nåt att äta från och med dock...

Fixade ordning min futon och en sak de ska ha cred för är att det i varje hörn på påslakanet, samt i mitten av varje sida, sitter det två små snören som man knyter och fäster i täcket, vilket gör att täcket inte trillar ner och blir till en klump i fotändan. Riktigt najs!


I övrigt är det kallt så nu ska jag hoppa ner i min varma futon och sova för imorrn är det dags för nya äventyr! Godnatt!

mmm, värme!



2 kommentarer:

  1. Så skönt att du kommit på plats. Nu kan du börja boa in dig ordentligt och skapa dig en egen liten vrå i världen. /B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tro mig, denna gång är det inte som i E-tuna! Jag bara kastar pengar omkring mig i affärerna för att komma i ordning, haha! Nä men seriöst, denna gång satsar jag på att komma i ordning och få ett hem, vill inte bo i ett temporärt levende som om jag väntar på asyl eller bättre tider...

      Radera