torsdag 28 november 2013

Tokyo motor show


En fördel med att jobba i den branschen jag gör är att vi hade turen att få åka på Tokyo Motor Show som en liten business trip, dessutom fick alla anställda biljetterna gratis också.

Detta var första gången för mig som jag överhuvudtaget var på en bilmässa och jag får erkänna att det var som jag förväntade mig i princip. En massa nypolerade blanka bilar med söta tjejer som posa framför eller bredvid huven. En kollega berättade för mig att de finns de som går på mässan enbart för att fota de söta tjejerna och inte alls bryr sig om bilarna...

Bilen är fin....eller?

Den här med...eller?



Vi började såklart vår tur hos våra egna, lojalitet!


Den senaste i produktportföljen, Quester

Volvo var såklart på plats intill UD Trucks

Säger då det, motorer...


Jag är väl inget jättestort fan av bilar, motorer osv. Och jag erkänner utan vidare att jag hade aldrig åkt om det inte hade varit att vi fått biljetterna via jobbet. Men dels var det kul att hitta på nåt med kollegorna, komma ifrån kontoret samt se de olika företagens konceptbilar. Toyota imponerar som vanligt när det kommer till nytänkande utanför ramarna med deras FV2.



FV2


En bil som känner av dina känslor. Dock är det lite läskigt att de framhäver att vem som helst kan köra den eftersom den kör själv vilket gör den lämplig för även yngre barn. Där håller jag väl kanske inte med! Men så är det också bara en konceptbil! Nedan följer några fler lustig konceptbilar från diverse företag.


Strand och campingbil

Någon form av compact-car. Det fiins faktiskt
plats för två!





Tre-hjuling

 Min lilla älsklingsbil fanns såklart på plats men dock inte i de färger jag villa, mörklila och svart.


Men inte bara framtiden var representerad, fanns även lite old school.

En av Izunes första lastbilar

En riktig goding! Give me!

Och vad vore Japan utan Hello Kitty och Doraemon?

Skymtar ni rosetten?

Yes, Hello Kitty is the driver!

Komplett Hello Kitty design, till och med
tanklocket!

Doraemon!

Några saker det lilla innovativa barnet i mig gillade var dessa två. En bil framtagen för familjer med rullstolsburna samt en stor familjebil med extra säten i bagage-utrymmet vid behov.


Inbyggd ramp

Plats för rullstolen

Två fällbara extra säten i bagageutrymmet.
Kan vara praktiskt!

I övrigt finns det inte så mycket å säga om Showen tror jag.
Dock var den för stor! Vi kom dit vid 14 och var kvar till 19-19:30. Man kände sig ganska mör måste jag säga! Vi avslutade dock kvällen, trots våra trötta huvuden och fötter med att gå och käka tillsammans på en närliggande Hawaii restaurang. Det var trevligt men ingen kulinarisk upplevelse. Blev dock förvånad över menyn som mest bestod av Stekar och hamburgare, men eftersom Hawaii tillhör USA kanske det tillhör det Hawaiianska köket?

Lite vacker Illumination i taket,. Finns överallt
nu när det är jul. De är nästan lika galna som
i USA på att sätta upp belysning!

En måltid är inte komplett utan dessert enligt
vår fransman. Och dessert fick han, kan man
lugnt säga!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar