måndag 25 november 2013

Ett steg till in i vuxenlivet!

Yes!
Då var äntligen de största inköpen gjorda! Jag är nu för första gången i mitt liv ägare till följande saker som ger vuxenpoäng i livet:
* Kylskåp
* Gasspis
* Toalettsits med bidé och värme

* Kombinerad mikro och ugn med ång-funktion
* Tvättmaskin

Köpte även lite annat smått och gott som dammsugare, värmeelement m.m.

Idag fortsatte jag min shopping med att införskaffa en Futon (japansk säng). Man kan tro att det är så simpelt som att bara gå och köpa en madrass + ett täcke, men då vintern står inför dörren krävs det lite mer planering än så! Ett tjock duntäcke rekommenderas självklart, men även en tjockare + en tunnare filt, värmepådrag för din futon-madrass samt kudde. Självklart beror det på hur frusen man är också...och jag är frusen som en gnu i antarktis!

Ett exempel på en futon


Inte varje dag man spenderar så mycket pengar på så kort tid, ändå har jag massa saker kvar att skaffa som t.ex kastruller, matporsiln, möbler osv.

Men allt sådant får självklart vänta tills jag flyttat in!
Med andra ord är det bara en dryg väntan på att ta klivet in genom dörren på lördag. För inte är det väl bara jag som blir otålig när man bestämt nåt man vill? Då vakna liksom barnet inom en till och vill ha det på en gång, skillnaden från när man var barn är att man nu förstår att allt inte går att få på en gång och man får snällt plocka fram lite tålamod och vänta i vilket fall som helst!

Dock har jag hunnit skaffa många vänner här i Ikebukuro som jag nu inte kommer kunna träffa mer än typ en gång i veckan, så det är på samma gång lite sorgligt att lämna denna lilla lya...
Men man får prioritera! Hyran i Ikebukuro är ofantligt hög! Istället får jag lägga det jag betalar i lägre hyra på att åka in till stan några ggr och göra roliga saker samt behålla hälsan genom att ta cykeln tilll jobbet.

Jag är fylld av förväntan!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar