söndag 22 december 2013

Årets andra julbord

Lördagen var tänkt att spendera till att fixa en massa saker till lägenheten, men de planerna blev snabbt ruinerade av att mina saker som skickats med båt absolut var tvunget att levereras någon gång mellan 10-12 på förmiddagen. Så det var bara att snällt stanna hemma och vänta på leverans...


Dock hade jag bestämt att jag skulle till IKEA, vilket var en absolut nödvändighet, med tanke på att jag lovat min kompis H att köpa sill som hon ska bjuda sin mor på när hon åker hem över nyår, samt att jag behövde en kavel för att kunna baka lussebullar till jobbets julfika...

Men innan jag tog mig själv i kragen och begav mig av mot det blå-gula varuhuset ringde det lite oväntat på dörren. Det var jultomten som kom med paket! Kan väl inte säga att paketet var oväntat men att det skulle komma på lördagen var minst sagt överraskande!



Paketet var dels fyllt med saker jag bett om men även en massa annat gott! Hembakat julgodis bla! Glad i hågen som jag var tryckte jag i mig så jag nästan fick ont i magen, haha!


Massa gott!

Fina origami-blommor och hemgjort julgodis!
Snacka om att vara en lyckans ost!
Båtlasset med kartonger...suck...

När jag hittar på saker så gör jag det för det mesta själv, detta beror inte på att jag är en enstöring utan snarare att jag antingen har vänner som bor långt bort eller som är upptagna med ditten och datten för det mesta. Denna gång hade jag dock sådan trevlig tur att Kyoko ville hänga på!

Hon hade fått för sig att vi skulle handla lite och käka lite lunch på Ikea men när jag berättade att de serverade julbuffé ändrade vi våra planer och spenderade faktiskt nästan hela dagen med att äta, vi båda i princip rullade nästan därifrån!

Svenskt julbord på ikea! För er som tycker det ser mesigt ut
så har jag själv plockat maten. Det var buffé så man kunde
likväl ösa på!

Vi hugger in på desserterna!

Vi avslutade kvällen att gå till vår bar, där vi faktiskt lärde känna varandra, och fortsatte att snacka skit fram tills mitt sista tåg 00:00.

Jag vet att Kyoko inte läser denna blogg, men måste ändå säga tack!
Det var inte bara skoj, utan det var även väl behövligt!

2 kommentarer:

  1. Tänka sig att man kan ha så mysigt på IKEA *S*. Jag har nog inte satt min fot på det varuhuset på sju åtta år. Jag gillar små butiker.
    Vilket häftigt julpaket med små paket i. Hmmm.......jag väntar fortfarande på att få se listan över saker som du vill ha skickat till dig som inte finns i Japan.
    Nåja du ska ju bo där läääääänge så jag hinner nog skicka både ditten och datten när du minst anar det.
    Gillar japanerna sill?
    Jag tänker på hur dom ser ut i fejan på tv-reklamen där de blir bjudna på kaviar och är färdiga att kräkas.
    Jula på nu i bästa Japanstil så hörs vi. Kram B

    SvaraRadera
  2. Jadu, det var riktigt grymt faktiskt! Oh vi spenderade ärligt den mesta tiden i restaura ngen och snackade skit :p

    Just ja, den listan ja...kommer nog vilja ha lite garner tror jag. I övrigt är jag ganska nöjd nu så kanske man kan vänta lite? ;)

    De japaner som jag bjudit har tyckt om sill! De älskar ju inlagda saker men det mesta som de har är inlagt i saltlagg och inte ättikslag. Kaviar tror jag däremot är en större utmaning, ganska speciell smak! Tycker själv kaviar smakar urk...

    Hoppas din jul var bra min vän! kram!

    SvaraRadera