söndag 2 november 2014

Halloween i Shibuya

Efter nästan ett halvår var det äntligen dags att få leka med dunbollen igen, och småtokig som hon är så hade hon bestämt att vi skulle klä ut oss och gå ut på Halloween. Något jag definitivt inte gjort på Halloween tidigare, inte ens som barn!

Dunbollen: Amane Misa (Death Note)
Jag:: Uzumaki Naruto (Naruto)
Vår vän K: Shishio Makoto (Rurouni Kenshin)


Fick massa najsiga presenter!
I ramråd med en av hennes vänner som känner till Tokyo bättre än oss bestämde vi att vi skulle fira i Shibuya och börja kvällen med att gå på en tema-restaurang i lämplig Halloween anda. Restaurangen blev ett ställe som var nåt i still med ett fängelse-mentalsjukhus. Uppriktigt var jag nervös över att gå dit efter att ha tittat på bilderna på nätet, det såg ut att vara lite väl läskigt för att kunna uppskattas som trevligt!

Vi blev tilldelade vår cell



Någon måste ha ätit för mycket blåbär innan de använde
detta bäcken...


Säg aaaaaaahhhh

Naruto wants his mama!
Enligt vår vän K så är Shibuya stället där många utklädda samlas och promenerar på gatorna, tar foton tillsammans med andra osv. Men aldrig hade jag i hela mitt liv kunnat föreställa mig det hav av människor som kom! Gatorna var packade och det gick knappt att ta sig framåt!

Vid 20 tiden, värre blev det närmare 22!

Enligt min kollega var detta rekordår och så småningom kom poliser till
platsen för att hjälpa till att hålla ordning i trafiken och möjliggöra
för bilar att komma fram. 
Vi var som sagt inte de enda som klädde ut oss och det var skoj att se alla olika kreationer, en del riktigt grymma och en del lite mindre spännande.

Two-Face från Batman


Kame-Sennin från Dragonball

Super Mario, No Face (Spirited Away), Naruto

Shishio Makoto blev uppvaktad av några damer

Luigi, Mario och några blodiga fångar

Kenshin VS Shishio Makoto

Jag träffade Kakahashi-sensei!

Jack Sparrow x 2

Joker, Batman och Two-Face

Ronald McDonalt joined the party!
Vi var ute hela natten och tog första tåget hem kl 04:37 på morgonen. Och om jag tidigare tyckt det varit packat på tåget så var det ingenting i jämförelse med denna gång! Jag kan uppriktigt inte ens beskriva i ord hur det var! Dock var natten rolig med både karaoke och spännande människor!

Kl 04 på vägen mot stationen träffade jag Cloud
(Final Fantasy VII)
Barbie a box!

Schemat för lördagen var också fullspäckat så klockan ringde kl 10 trots att vi kom hem och lade oss efter 06. När man inte sovit så mycket behövs det nåt uppiggande som ger energi för dagen och därför hade jag planerat en Halloween brunch!

Brunch med dunbollen!

Bloody eye-toast

Spider-web Tofu

Egg forest

Pumpabröd

På det hela taget var det en awesome helg och om jag klär ut mig nästa år igen, inte lika kul utan dunbollen så kanske skippar, så har jag åtminstone bestämt till vad. Men tills dess får jag minnas tillbaka till kvällen som Naruto!

3 kommentarer:

  1. Jag tyckte du var jättefin i din kostymering och frilla. Kanoners!
    Jag tycker faktiskt att sådana där skrämselutstyrslar är lite läskiga faktiskt. Inte lika otäcka som clowner men nästan.
    Maten du fixat till brunchen såg läbbig ut. Jag är tveksam till om jag skulle ha känt mig hungrig *S*.
    Tack pinglan för härliga bilder /B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var dunbollen som hade sytt våra kläder! Peruken köpte jag på amazon

      Gillar du inte clowner?
      haha, det som var hela poängen med en halloween brunch!

      Radera
  2. Nä jag tycker clowner är skitäckliga, skrämmande otäcka. USCH!
    Varför vet jag inte. Men ansiktena är otäcka. Törs man skriva att man inte är förtjust i tomtar heller. Inte de gammaldags skråpansiktena i alla fall. De fick en ju att skita knäck i spiraler istället för att bli glad.
    Nä hujedamej. /B

    SvaraRadera