söndag 16 november 2014

En brääääkig kafé

Att det i Japan finns alla möjliga lustiga saker överraskar väl inte direkt någon, men jag måste erkänna att blev lite överraskad när jag hittade ett get-kafe mitt i stan i Shibuya. Ett besök var ett måste!

Cafét heter Sakura Cafe och ligger ca 10min till fots från Shibuya stationen.



Det skiljer sig lite från ett katt-kafé då två getter befinner sig i en bur utanför själva kaféet. Så för de som vill avnjuta getternas sällskap men på avstånd går det precis lika bra att sitta inne och ta en kaffe.



Geten "choklad"

Geten Sakura

Vi bad personalen om lite hö för å mata med

Håller med om att hö inte är en höjdare!

Efter en god lunch på get-kaféet åkte vi mot Tsukishima för att besöka ett uggle kafé. Väl framme visade det sig dock att det redan var fullsatt och två timmars kö så vi bestämde oss för att återkomma en annan dag. Istället blev det en promenad i det vackra vädret.

Kändes nästan lite som Stockholm med bådarna i kanalen

Tänk att bo högst upp med utsikt över havet...

2 kommentarer:

  1. Getcafé? Ugglecafé? Ja du bönan, Japan är i sanning ett annorlunda land.
    Men härligt. /B

    SvaraRadera
    Svar
    1. de har dessutom katt-kafé och kanin-kafé! :D
      Bra för dem som vill gosa lite men inte skaffa ett eget husdjur! Men håller med om att get kändes lite udda mitt inne i stan!

      Radera