tisdag 28 april 2015

Gjort är Hjort!

Äntligen blev den av! Resan vi planerade 2011 men som vi aldrig kunde göra på grund av att Dunbollen hade en sådan otur att bli sjuk precis när hennes familj kom på besök och vi skulle resa runt.

Men nu så! En dagsutflykt till Nara från Osaka!
Varför åker man till Nara kanske ni undrar? Jadu...
För att gjort är hjort!



I Nara finns det en jättestor park som är befolkad med tusentals hjortar. De är fria men så vana vid männsikor att de kommer och nafsar dig i rumpan efter godis. Det har hänt oss flera gånger! Men som vanligt glömmer man sådant som är obehagligt fort och allt vi kunde tänka på var hur kul det skulle bli att klappa och mata alla söta hjortar!


Överallt runtomkring parken så säljer de så kallade "Hjort-kex" som är till för att mata hjortarna med. Glad i hågen som jag var så köpte jag två paket det första jag gjorde när vi kom fram och gav det ena till Dunbollen.

Jag hann inte mer än få kex paketet i min hand från den lilla tanten som sålde innan 3-4 hjortar nästan bokstavligen attackerade mig och roffade åt sig det jag hade. I all överraskning började panikartad mata i kexen i munnen på dem för att bli av med dem så fort jag bara kunde, gissa om de blev glada!




Gissa om jag var glad att jag gav det andra paketet till Dunbollen!
Även hon blev påflugen och förutom att de försöka äta upp hennes halsduk blev hon smått stångad i stjärten! Haha!


De vet att mannen har snacks, bara å följa efter!

De var som sagt överallt!

Efter att vi lyckats bli av med våra kex så köpte vi inga fler den dagen! Lär inte göra det i framtiden heller! Hjortarna är alldeles för glupska och jag tror jag kommer föredra att klappa dem och beskåda dem på avstånd! Och de är riktigt fina eleganta djur när de vill!





Ge mig gooooodiiiiiiissss!

Fjolårets föl, så söt som man smälter!



2 kommentarer:

  1. Men jösses. Jag visste inte att hjortar kunde bli så väldigt påflugna. Men nog är dom söta alltid.
    Du kommer att kunna skriva en bok om alla dina upplevelser i Japan.
    Kram till dig från mig /B

    SvaraRadera
    Svar
    1. det trodde inte jag heller så jag blev minst sagt tagen på sängen när de kom och attackerad i flock! :p

      Radera