måndag 2 februari 2015

En ny kärlek!

Musik.
Musik är livet!
Utan musik vore livet otroligt tyst, sorgsamt och för att inte säga ensamt!

Musik är direkt ingen bristvara! Men ibland hittar man det där bandet eller den där artisten som får det att pirra inombords för att man tycker att de är så bra! För mig hände det 2010 när min goda vän dunbollen introducerade mig till ett band som hette OZ. Tillsammans gick vi till ett flertal spelningar och jag har en hel del minnen till deras musik.

Bildkälla
2013 bestämde de sig för att lägga ner och dedikerade fans som vi va köpte vi biljetter och tog oss till Japan för att se deras avslutningskonsert. Det var fantastiskt för på nåt sätt knöts säcken ihop då jag fick avsluta vad som hade börjats tillsammans med dunbollen.

Well anyway,
Jag gillar mycket musik men när det kommer till japansk musik så badar jag inte i band jag gillar och efter att OZ la av hade jag bara Lycaon kvar. Med andra ord kändes det lite tomt att knappt gå på spelningar, se fram emot skivsläpp osv.

Jag talade om detta med en bekant som fullkomligt är tokig i visal kei å känner till typ alla band och underbar kamrat som hon är tipsade hon mig om Diaura. Och vilken fullträff!
En ny kärlek är född och jag ser fram emot alla spelningar framöver!

Bildkälla

 

1 kommentar:

  1. Ja visst är det fantastiskt att hitta kärleken i vilken form den än kommer. Jag förstod på bilden att det var något du tyckte om.
    Nu har du lite att se fram emot igen. /B

    SvaraRadera