lördag 14 februari 2015

Alla hjärtans dag 2015

Dagen då hela världen bubblar av kärlek kom i år också och beroende på vilket land man befinner sig i så firas den på lite olika sätt. En vän berättade att i Australien är det mannen som skämmer bort kvinnan med choklad/blommor osv medan vi i Sverige skämmer bort våra älskade ganska gemensamt.

I Japan så är det kvinnorna som ger till männen som inte behöver göra någonting, åtminstone inte på alla hjärtans dag. I mitt inlägg förra året beskrev jag ganska ingående om hur det firas här i solens land med olika nivåer på choklad så för den som vill fräscha upp sitt minne kolla inlägget Alla Hjärtans Dag.


Choklad, då blir man glad!
På mitt företag finns det inget bestämt att man måste ge till de manliga kollegorna men mina kollegor är toppen så jag gick all in!

Kändes lite som att förebereda inför en fiskdam med alla påsar!
En vän till mig som jag brukar skicka choklad till befinner sig
i Australien och dit får man ju inte skicka något ätbart så
bestämde mig för att virka chokad och skicka

Så som tjej i Japan så får man i regel inte direkt någonting men på senare tid har även kamrater börjat ge varandra nåt litet som uppskattning och fina vänner som jag har få fick även jag lite chokald! Lyckos mig!




2 kommentarer:

  1. Men å så fint att du skickade dina virkade chokladbitar. Det tror jag uppskattades. Dessutom räcker de ju vääääääldigt mycket längre.
    Fiffiga du. Kram B

    SvaraRadera
    Svar
    1. att virka choklad var det enda sättet å få in nåt i Australien eftersom de är så stränga, och jag kan säga att det blev väldigt uppskattat!
      Frågan är om det skulle vara lika uppskattat av fjilifjonkan att få oätbart snask? ;)

      Radera