måndag 26 maj 2014

Svettigt värre...

Att svettas, konstant från morgon å kväll bara för att man är född. det är väl underbart! eller?!
sommaren närmar sig men det är officiellt fortfarande vår. temperaturen har klivit upp till 30 strecket och fukten börjar knacka på dörren...snart dags för regnperiod = ångbastu! Hurra! Som jag har längtat!

Ska dock inte enbart klaga för jag får åtminstone njuta av många soltimmar och känner jag helt enkelt för att stanna inne en hel dag trots strålande väder kan jag göra detta med ett inre lugn då solen med största sannolikhet skiner även imorgon eller även efter det!

Sommar, sommar, sommar! Snart så!
I helgen som var åkte jag till Tsukiji med en kompis och åt fisk, vilket man i princip gör om man åker dit då platsen är känd för sin goda fisk och fiskmarknad! Dock var det dyyyyyyrt! Nästan 300kr för denna lilla firre:






Själv åt jag det som står i skålen bredvid, Anago-don! Anago är en sorts ål som grillas eller steks i en söt sojabaserad sås, don står för en skål fylld med ris med topping. Tror jag beskrev detta i När tiden inte räcker till.

Små-affärer utefter gatorna i Tsukiji, känns
lite som att man lämnat Japan...

Vi hade tur med tajmingen och kom precis före
alla började köa!
 Efter en smarrig brunch i Tsukiji åkte vi till Odaiba å även om det inte var havet så var det najs å komma i närheten av lite vatten!

Jag ska definitivt hyra surfbräda om det går!

2 kommentarer:

  1. Jag brukar oftast tycka att maten ser smaskig ut men den här gillade jag inte. Tycker det är lite urkigt när hela jädra firren ligger på tallriken. Ålen lät inte heller gott. Tvi vale. Jag har varit med och rensat ål och det var inget som står överst på min önskelista över saker jag vill göra igen.
    Nä nu måste jag ha något gottis. Jag ska traska iväg till frysen och plocka fram min Baileysglass. Det är gott. /B

    SvaraRadera
  2. haha! I början tog det emot för mig med men jag har vant mig, håller dock hårt vid min princip att intei äta huvud å fenor :p
    ålen är jättegod! den är grillad i en söt sojasås så den är inte ett dugg slemmig!

    å, ben&jerrys vore mums!

    SvaraRadera