torsdag 12 juni 2014

Välkommen hem till mig!

Dåså mina vänner!
Då var det äntligen dags att bjuda hem er till mig och visa er hur jag bor. Självklart är det inte färdigt, men nu har jag åtminstone kommit i ordning så pass att ni kan få er en rundtur. Det är dörren till vänster på tredje våningen!


Stig på så tar jag emot er och välkomnar er med en kopp te eller kaffe och nygräddade bullar! Men först vill jag be er att ta av er skorna och hänga av er ytterkläderna i hallen!

Medan jag förbereder fikat kan ni väl antingen slå er till bords eller ta er en titt runtomkring? Kanske är roligare att kika lite först?


Matplatsen
Matplatsen
Om ni fortsätter bara rakt in från hallen så kommer ni till vardagsrummet!
Vardags/tv-rum
Vill ni verkligen gå in där? Det är sovrummet bara så ni vet!

Vågar du kika bakom skynket? ;)

Sovrummet

Sovrummet
Nu är te och kaffe klart så ni kanske kan komma ut i köket och hjälpa mig bära in till matbordet?

Tvättmaskinen, hittas bredvid kylskåpet
Köket

Köket
Som barn fick jag lära mig att alltid tvätta händerna före maten, hur ni gör vet jag inte om ni önskar så kan ni bara svänga in i badrumme från köket mittemot tvättmaskinen!

Badrum
Jag tror väl dock inte att ni är så smutsig att ni behöver ta er en dusch före, eller?

Duschrum
Jag hoppas bullarna  smakade bra!
Innan ni far hem igen kanske ni behöver göra ett besök på toaletten efter allt kaffe som ni hinkade i er!

Toaletten
Det var kul att ni kikade förbi och ni är välkomna åter i verkligheten nästa gång!

2 kommentarer:

  1. Åh Caroline vad fint du har ordnat för dej. Visst vore det trevligt att få komma till dej på en kopp te och få smaka dina goda bullar., men tyvärr är det nog lite för långt att åka. Önskar dej en skön sommar! ���� Hälsningar Monica Goldschmidt

    SvaraRadera
  2. Vilken jättefin lägenhet och så pyssligt du har det. Det var verkligen kul att få se.
    Kram till dig från mig /B

    SvaraRadera