tisdag 20 maj 2014

Alla flög sin kos


Lite mindre än en vecka har gått sen dunbollen åkte hem och de är så tyst hemma. Från att ha haft fullt hus med både far, Kristina och dunbollen här blev det plötsligt väldigt påtagligt tomt när alla återvände hem till Svea. Jag är bara glad att alla inte åkte hem samtidigt!

Jobbade skönt nog hemifrån dagen då dunbollen åkte hem
 
Fanns ett gulligt lite vykort som väntade när jag kom hem
efter av-vinkning vid bussen
Det var väl inte jättebra planerat av mig heller att ha en helt oplanerad helg direkt efter att alla åkt heller för å bara hänga med sig själv när man känner sig ensam är ganska osmart. Som plåster på såren för mig själv bestämde jag mig i alla fall för att göra en fin lunch låda och åka till parken i närheten och njuta av det fina vädret!

Parkhäng

Lunch lådan!
Fullt med barnfamiljer som också passade på att njuta av
piknick och lekar i solen

Ibland älskar jag den service som kan erbjudas i detta land och då framförallt när det kommer till postförsändelser! Min vän Kiyo i Gifu hade berättat att hon skulle skicka lite godsaker till mig på söndagskvällen så jag fick se till å vara hemma å ta emot härligheterna! I paketet fanns hemmagjord Houba-sushi. Houba är namnet på bladet som sushin var inlindad i och sägs ha en konserverande effekt och hämma att maten blir gammal lika fort.

Houba-blad
Kiyos hemamgjorda Houba-sushi


2 kommentarer:

  1. Det var den finaste lunchlåda jag någonsin sett. Såg kanongod ut. Och vilken fin sushi du fick. Vilka kanonkompisar du har.
    Var inte rädd för ensamheten. Man behöver tid för eftertanke och meditation. Det är bra att få tillbaka balansen i tillvaron. /B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får fixa en sån låda till dig någon gång med massa gottis i! Å ingen ål eller hel fisk, lovar!
      I know! Sen bara det faktum att man kan skicka sushi på posten är helt kanoners! haha!

      Jao, har kommit tillbaka nu men det var väldigt tomt till en början. Kommer dock aldrig, oavsett om jag skulle träffa någon, sluta värdera och vara i behov av egentid, den har blivit alldeles för värdefull!

      Radera