måndag 23 juni 2014

En välförtjänt lugn söndag

Det finns fördelar och nackdelar med allt! Som t.ex att vara oumbärlig på jobbet utan att ha någon som backar upp dig eller kan hjälpa när arbetsbelastningen är hög.

Så, i förra veckan fick jag ett antal uppgifter som var riktigt brådskande så det blev 12h övertid på tre dagar och brist på sömn kan man säga.

Eftersom jag är själv å inte har någon fru som kan laga mat tills jag kommer hem, som de flesta andra gubbarna på bygget, och jag är mänsklig nog att bli hungrig vid 19 på kvällen. Å som alla vet att på hungrig mage kan man inte fokusera!
 
Med andra ord bar det av hemåt på kvällen vid 19, äta och duscha för att sedan fortsätta jobba hemifrån till midnatt, gå upp 5 å skynda sig iväg till kontoret å fortsätta.  Det kommer sitta fin i plånboken men jag måste erkänna att jag känner mig lite trött såhär i efterhand och glad att alla veckor inte ser ut såhär för min del...

Som en effekt av min trötthet och för att undvika den sommar-utmattningssjukan som många drabbas av nu pga värmen valde jag att vila från gymet igår och bara ta hand om mig själv. Vilket innebar att jag startade dagen med att gå och se Jackie Chans nya "Police story legend" på bio och äta popcorn till frukost. 

Här får man popcornen med påse runt för att minska
nedskräpningen i salongen. Det var i alla fall mums!
Det var riktigt najs att äntligen se Jackie Chan där han hör hemma, i en Hong Kong action, och inte i en av de tramsiga komedierna från Hollywood. De är förvisso roliga de med men de går ändå inte att jämföra med hans Kung Fu filmer! Dock förstörde det en hel del att jag valde den dubbade versionen...det gör jag inte igen! Även om jag inte kan läsa alla tecken...

Som ytterligare ett led i att skämma bort mig själv blev det lunch på Spinning-sushi för att sedan åka hem, städa lite i lugn och ro och spendera resten av dagen i soffan framför tv-spelet.

Tycker att vi ska införa morgon bio i Sverige med!
Till min stora glädje såg jag också att Studio Ghibli kommer med en ny film i Juli. Med andra ord ytterligare en film jag vill se...Juli kommer att bli en riktig bio-månad!

Postern för nya Ghibli Filmen!

2 kommentarer:

  1. Bra att du är snäll emot dig själv. Det brukar jag ju tjata om att du ska vara.
    Bio. Jag har nog inte varit på bio på tjugo år tror jag. Sista filmen jag såg var i alla fall Farinelli. Han var kastratsopran och hade ett bedrövligt liv utanför sången.
    Må gott din lilla trasselgök! /B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, skulle väl säga att kroppen protesterade och sa ifrån på lördagskvällen så hade inte mycket till val!

      Då tycker jag du ska traska iväg! Fast iofs, på bion i sverige idag så får man inte se filmen i ro då folk snackar, hålelr på med mobilen, prasslar å e allmänt dåliga på att följa bions vett&etikett!

      trasselgök? den var ny!
      Detsamma prussiluskan!

      Radera