söndag 5 juli 2015

En födelsedag i havet och etiopien

När någon fyller år vill man ju hitta på något speciellt och göra dagen värd att komma ihåg. Men hur svårt är inte det?!

Jag brukar ofta kunna komma på nåt men denna gång var det näst intill omöjligt. Fanns mycket som kändes intressant men fick väljas bort av olika anledningar.

Slutligen blev det iaf ett besök till Shinagawa akvariet och middag på en etiopisk restaurang, vilket kändes lämpligt eftersom planen är att åka till afrika nästa år samt att det alltid är kul att prova på något nytt!




Vet inte hur många olika akvarier jag har besökt i Japan och trots att väldigt mycket är lika fascineras jag varje gång av att det i havet lever så mycket varelser vi aldrig ser skymten av och knappt ens känner till!

en söt liten krabat! någon art av salamander
om jag minns rätt...

Bubbles, bubbles!

Inte konstigt hajar är läskiga. Deras ögon är stirriga som
på en psykopat och tänderna ser ju inte direkt ofarliga
ut heller!

Det var mig en ful fisk!

Jag hade inte direkt någon bild av etiopisk mat förutom det jag sett när jag sökt på nätet och det verkade bestå till det mesta av grytor i olika slag. De hade även ett grått bröd som hade en lite smått sur/syrlig smak och konsistensen var svampig, nästan som en disktrasa. Istället för bestick så använder man brödet när man äter grytorna med händerna.


Passade på att smaka på rökt struts
Den obigatoriska födelsedags tårtan! Bakade en glasstårta
på hemmagjord tofu-glass, blev riktigt smarrigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar