tisdag 19 maj 2015

En känsla i grått

Frustration...
Frustration....
Frustration...
...och maktlöshet...

Det är nog det bästa sättet att beskriva känsla av att befinna sig på andra jorden i en helt annan tidszon när någon när och kär till en blir sjuk.

Man kan ingenting göra från där man befinner sig och det man helst vill är att ge personen en kram och säga "Det ordnar sig".

Som min mor alltid säger,
hoppet är det sista som överger människan.

Det ordnar sig, det gör det alltid...
På ett eller ett annat sätt


2 kommentarer:

  1. Jag förstår att du inte har det så lätt nu. Livet jäklas och lägger ut snubbeltråd ibland. Men huvudsaken är att man kan förmedla sin kärlek på något sätt. Ibland når man inte fram fastän man är nära.
    Jag tror absolut att din kärlek och omtanke når fram var du än befinner dig i världen. /B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag ringer varje dag och jag hoppas det ger någonting!
      Behandligen börjar i nästa vecka så nu är det bara att hålla tummarna och sätta hoppet til! :D

      Radera