söndag 27 april 2014

Ett år äldre, ett år klokare...eller?

Då var man helt plötsligt lite äldre och lite klokare, eller?
Tror inte det blir någon skillnad i mitt fall!
Och vart tog tiden vägen?! Det känns som att jag var 22 igår och precis klar med min ingenjörsutbildning, och nu idag är jag helt plötsligt 28 med bara två år kvar till den gyllene siffran 30!

Jag vaknade i vanlig ordning tidigt och hade bestämt mig för att starta dagen med en sväng till gymet, ett härligt sätt att börja dagen på! Man tar ut sig, känner sig nöjd med sin insats och sig själv och på något sätt hänger känslan med en hela dagen.

Dunbollen hade sagt att hon skulle bjuda mig på frukost när jag kom hem, och det tillhör inte vanligheten ska jag säga! Det är nämligen inte lätt att bjuda en person som alltid vaknar runt på frukost! Kändes i vilket fall som helst väldigt lyxigt att komma hem, slänga sig i duschen och bara sätta sig vid bordet och få allt serverat.


När jag var barn fick jag alltid tulpaner på min födelsedag, och innan det blev för många fick jag lika många tulpaner som år jag fyllde. Jag råkade nämna detta häromdagen för Kiyo när hon skickade en bild på tulpanerna i hennes trädgård och söt som hon är skickade hon en tulpan med express-post och världens finaste vas! Det var längesen men äntligen stod det åter igen en tulpan på frukostbordet i samband med min födelsedag!




Sen kom vi till den här biten som handlar om hur dagen skulle spenderas! Dunbollen hade dagen innan sagt att jag fick bestämma och vi skulle göra allt jag ville. Problemet är att det finns alltid så mycket jag vill göra att jag inte kan bestämma mig...

Till slut blev det i alla fall en dag med lite shopping och god glass på en närliggande department store. Vi hittade båda varsin tröja och kunde bege oss någorlunda nöjda in mot Tokyo där vi gick till en restaurang som serverade en specialitet från Osaka, Kushikatsu (friterade spett).

Låter kanske inte så märkvärdigt med friterade spett, och det är det väl inte heller, men det dels behöver saker inte vara märkvärdiga och sen så är denna rätt speciell för oss. Till våra många resor ihop till Osaka har vi alltid bott nära ett restaurangområde där vi hittade en kushikatsu restaurang och som vi alltid har kommit att gå till när vi är där.

Mätta och belåtna begav vi oss i alla fall iväg till Urue för att träffa Aya, Kana och Kaori. Det är väl de tre jag skulle vilja påstå är mina vänner där, resten är också mycket trevliga men mer eller mindre ytliga bekanta.  

Vi satt och prata i all godan ro när Aya helt plötsligt släckte ner och de alla började sjunga "Happy birthday" samtidigt som hon kom bärandes på en liten tårta med tända ljus. På tårtan stod det även mitt namn och jag blev otroligt glad! Hade haft en önskan på vad jag ville göra på min födelsedag och det var att få blåsa ut ljus från en tårta!

Å så blås!

Perfekt tårta med minimal mängd grädde!
Det var en fantastiskt härlig dag med strålande väder!
Nästan bäst av allt var att S kom ihåg...

Tack alla som var med och gjorde min dag lyckad!
Nu börjar ett nytt år med nya kapitel att fylla, vilket inte direkt är nåt problem.
Problemet är snarare att sidorna i min livsbok inte räcker till allt som jag vill göra!

Kiyo hade gjort lådan med presenten i till sitt egna lilla
konstverk!
 

  

Tack för alla fina presenter!

1 kommentar:

  1. Grattis i efterskott din lilla rackare. Vilka fina vänner du har och vilken alldeles extra fin liten dunboll. Sådana människor ska man vara rädd om och ha i sitt hjärta.
    Skönt också att höra att din födelsedag blev så fin och att du blev firad ordentligt. Då behöver man inte oroa sig för att du känner dig ensam och övergiven.
    Födelsedagskram till dig från mig /B

    SvaraRadera