söndag 28 februari 2016

Den valda stigen

Skål med ris och färst tonfisk färs.
Himmelskt!
I mitt senaste inlägg berättade jag om vägskälet jag stod inför och ärligt talat så var det allt annat än lätt att ta ett beslut. Efter mycket rådgivning med de som står mig närmast kunde jag i alla fall till slut bestämma mig. Huruvida det är rätt eller inte återstår att se.

Jag gjorde min sista dag på som en Project Manager Support i onsdags och nu har jag en skön veckas ledighet innan jag ska påbörja mitt nästa uppdrag som Project Builder och Project Manager på Volvo.

Så yes, jag valde den mer riskfyllda vägen med 6månaders kontrakt framför den säkra med fast anställning och bra lön. Anledningarna är många men de tänker jag inte gå in på, jag tror jag valt rätt i alla fall. Jag får fortsätta hålla ögon och öron öppna efter intressanta jobb medan jag fortsätter mina intervjuer på IT-företaget samt lär mig mitt nya jobb på Volvo.

Men som sagt, först en välförtjänst semester med kvalitetstid!
Ska dessutom försöka agera hemmafru och hjälpa Nao så mycket jag kan med matlagning, städ osv. Vi fick dessvärre de tråkiga nyheterna om att han blivit beodrad förflyttning till kontoret i Norra Ibaraki. Därför är nu även han upptagen med att söka jobb så att han kan stanna.

Grillad lax och ris.
Snabbare och billigare än McDonalds, men så mycket
godare och nyttigare.
Love Japanese fast food!

Slapp morgon med en klassiker












Nya medlemmar i SNES samlingen.











4 kommentarer:

  1. Men hur fan gick det här till?
    Hmmm......./B

    SvaraRadera
    Svar
    1. sitt lugnt i båten! ;)

      Radera
    2. Blir nog svårt det. För första gången känns det lite oroande.
      Men jag utgår ifrån att du själv har full koll. /B

      Radera
  2. Men nu jädrars är jag glad och nöjd igen. HEJA DIG!

    SvaraRadera