måndag 29 december 2014

Ett kärt återseende

Då har mitt besök hemma i Svea närmat sig sitt slut och det är dags för mig att imorgon åka tillbaka till mitt japanska hem.

Trots att det gått lite över ett år sedan jag träffade alla så har tiden gått fort och det har inte alls känts som att jag befunnit mig på andra sidan jorden utan snarare nästan som när jag bodde i Göteborg.

Det är kort om tid och många man vill träffa och när de man vill ses nästan bara kan samma dagar blir det ett litet pussel men jag måste säga att jag tycker det i slutändan blev väldigt bra och jag är jätte tacksam för de som ställde upp att åka en liten bit och gjorde det möjligt att ses!

Startade dagen med en runda i joggingskorna

Gamla goa Skantzen!

Svea, vad jag har saknat din ljuva natur!

Min vistelse började i Hallstahammar hos mor. Som alltid när man är där blir det god mat, struntprat och mys i soffan framför TVn. Största besvikelsen var när vi hade planerat ost&vin kväll framför bingolottos uppesittarkväll och SJ försenade mitt tåg hem från Örebro med nästan två timmar!

Det var inte igår jag såg en sådan tom perrong!

Plötsligt fick jag känslan av att jag hamnat i skåne...


Även om SJ förstörde slutet av dagen med tågstrul var dagstrippen till Örebro fantastisk och det var så härligt att träffa underbara S igen! Vi ses nästan aldrig nu för tiden men varje gång känns det som tiden har stått still och det var igår vi hängde näst intill varje helg i Sthlm.

Stan började sakteligen vakna till liv

Örebro slott
Vi anlände tidigt, eller ja kl 09, på morgonen och staden var som död! Ingen av oss har direkt spenderat någon tid i Örebro tidigare så förutom slottet var vi inte så väl pålästa. Men vad gör det när det finns konditorier och man har 1½ år att ta ifatt! En smarrig smörgås och en stor kopp te och sen swisch var kl 11! Resten av dagen flöt i samma anda och vi vandrade lugnt på gatorna och kikade in i lite affärer som såg intressanta ut.

En härlig dag med underbara vännen S!

Efter Örebro var det dags för Julafton i vanliga hederlig anda med jullunch hos Mor och Kalle Anka hemma hos min faster. Två dagar innan hade vi sån tur att det föll just tillräckligt med snö för att täcka marken och minus grader för att hålla allt kvar och ge oss en vit jul. Jag har sagt det förut men jag säger det igen, hur mycket jag än älskar äventyr så finns det ingen bättre jul än den hemma med familjen i Svea! Största skillnaden från när man var barn är att klapparna är färre och mindre, men antagligen dyrare, haha! Alla var i alla nöjda!

Årets julgran (?)

Jul = Mums & glufs!

Julmat, som jag hade längtat!

Det var trevligt att träffa alla och maten var underbar!
Efter jul spenderade jag tiden i V-ås hos min Far och K med promenader i solen nere vid hamnen, bowling, kolla på gamla bilder och ett besök till Kokpunkten. Det är ett äventyrsbad med med massor av häftiga rutchkanor, utebad, bubbelpolar och spa avdelning. Det var lite häftigt att simma ut till utomhusdelen med -16 grader i luften! Stället kan starkt rekommenderas!

Mälarparken

Hamnen

Jag och Far

Vid tog fram diabilds-projektorn, nostalgi!

Sista dagen, idag alltså, spenderade jag i Södertälje med mormor, mamma L, lillasyster&bror + lilla söta O som har blivit så stor på det här året!


Vill tacka min familj för en underbar tid! Det var så underbart att träffa alla och jag längtar redan till nästa jul när vi ses igen! Puss å kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar