måndag 12 oktober 2015

Glasblåsarns nya(?) barn

Det är alltid kul att testa på nya saker och lyckosamt nog för mig är vi båda lika på den fronten så Nao kommer ofta med förslag på saker han vill prova på, denna gången var det dags för glasblåsning!

Alla minns vi väl filmen "Glasblåsarn barn" från vår barndom och den hemska läskiga dagmamman som plågade de stackars barnen. Trots dessa hemska minnen relaterade till glasblåsning såg jag fram emot att testa detta i verkligheten!







Att stå framför ugnen med glödhet glasmassa var mycket varmare än vad jag hade föreställt mig! Jag rekommenderar starkt att de som använder linser väljer att ta glasögon, mina linser torkade nästan fast på grund av värmen!


Det var skoj men inte alldeles lätt! Det gäller att vara snabb, noggrann och försiktigt på samma gång! Jag kommer definitivt se på handgjort glas med en liten större portion beundran jämfört med tidigare! Nu ska vi bara vänta ca 3 veckor på att våra konstverk blir färdigställda och hemskickade, ska bli spännande!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar