lördag 26 juli 2014

BBQ i sommarvärmen!

Hur lever livet i Japan?
Jo då det rullar på för fulla bullar och jag kan inte förstå att jag redan har jobbat här i över ett halvvår. Tur att det inte bara är ett års utbyte för då vore det snart dags å börja tänka på refrängen! Men året som utbytesstudent kändes mycket längre än vad denna tid har gjort av någon konstig anledning...

Lyckades mitt i heta sommaren dra på mig en mindre förkylning som jag genast började försöka stoppa med diverse receptfria ört-preparat! Och till en början blev det bättre men efter att ha spenderat en hel dag ute å grillat med kollegorna blev det värre igen och jag fick snällt bege mig till närliggande vårdcentral där jag blev tilldelad diverse mediciner för ditten å datten, bland annat antibiotika (utan någon ens vidare undersökning eller prover). Hade jag vart i Sverige hade det givetvis räckt med att vara hemma och vila några dagar, nu är inte det möjligt här om jag inte tar ut semester men med de begränsade dagar jag har kändes inte detta som ett val...

Vitamindryck mot förkylning!

Lite lagom med mediciner från läkaren...

Men trots att förkylningen blev sämre var grillningen med kollegorna toppen!

Vårt grill-läger, nästan som en campingplats!
 





Grilltajm!
Kasahara-san är redo!

Den Japanska grillmästaren!
Det är inte bara melonen som behöver kylas i värmen

Nästan så att man själv ville hoppa i isvattnet!

Trots värmen var humöret på topp!

Nori-san var köksmästare för dagen!

Men alla hjälptes givetvis åt
I Japan är det herrarna som står gör grillandet....
....eller?
Nomoto-san var nog dagens naturligt utsedda grillmästare. Han
kämpade tappert i värmen från grillen, vi fick slita honom därifrån
så att han skulle ta en paus då vi alla var orolig att han skulle
till slut tuppa av från hettan
En välförtjänt vila!
Även Yuto-kun ville vara med!
Min insats fick vara vid matbordet!

Gänget!

Själv fick jag gå tidigare då jag skulle på en konsert på kvällen där en kompis skulle uppträda och efter en otroligt svettig insats på grillpartyt ville jag givetvis hem och byta och fräscha upp mig innan. Men därför är jag inte heller med på gruppbilden...

Spelingen var på en liten bar i Roppongi som heter Vanilla Dome. Tre artister, alla små och knappt kända, skulle uppträda varav min kompis var med i den ena gruppen.
Det var riktigt trevligt och imponerande personer som uppträdde och jag hoppas på att få möjligheten att se någon av dem igen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar